Freitag, 18. Februar 2011

Bitte übersetzen: Realms Beyond - Serie von Jess Granger

Heute möchte ich die neue Kategorie "Bitte übersetzen" einführen. In Zukunft werde ich einmal in der Woche über Bücher posten, die ich toll fand und die bis jetzt noch nicht ins Deutsche übersetzt worden sind.


Die Realms Beyond - Serie von Jess Granger habe ich letztes Jahr gelesen und war sowohl von "Beyond the Rain" als auch "Beyond the Shadows" begeistert. Die Bücher sind wohl am besten als Science Fiction Romance zu beschreiben und sollten sowohl Frauen als auch Männer gefallen. Die Mischung aus den SciFi - Elementen und den Liebesgeschichten war einfach perfekt für mich und man muss kein großer Science Fiction - Fan sein um diese Bücher genießen zu können.

#1 - Beyond the Rain
In a universe torn apart by civil war, a warrior and a slave must fight for their freedom, for their lives, and for a love that may destroy them both…
After five years behind enemy lines, Captain Cyani is ready to retire to her homeworld of Azra as one of the Elite — the celibate warrior sisterhood that rules the planet. But first she must complete one final mission to rescue her fellow Union soldiers. The last thing she expects to find is a prisoner, chained and beaten — but radiating feral power and an unbroken spirit…
Soren is a Byralen, an enigmatic people who possess a unique hormone that they use to bond with their mates — and that is sold as a sexual narcotic in the shadow trade. For years, he has endured torture at the hands of his captors as they leeched his very essence. The last thing he expects is to be freed from slavery by a beautiful warrior woman with radiant blue eyes.
Driven by her rigid sense of honor, Cyani frees Soren even though her life hinges upon the success of her mission. But after so many years in bondage, his hormones are so unbalanced that he will die if he does not bond with a woman. Can the lovely but distant warrior be the woman he needs to survive, or will the forbidden bond destroy them?
(Irgendetwas stört mich an dem Covermodel, könnte die Nase sein)


#2 - Beyond the Shadows
A man of deception. A woman of justice. Can their fragile trust be strong enough to prevent a war?
Commander Yara knows perfect leadership requires perfect control and discipline. She has spent years living without the distraction of caring for anything—or anyone. It’s a sacrifice she’s willing to make. Yara has honed herself into the perfect heir to the Azralen throne, but a bloody coup could destroy everything she’s worked so hard for. She must return home to prevent war. Unfortunately the only ship available belongs to an Earthlen trader with no regard for authority—especially hers.
Cyn is a rebel, driven to protect those suffering at the hands of the Elite leaders of Azra. Using his alias to manipulate the lovely but icy commander onto his ship, he has to keep her from Azra long enough to ignite the revolution. But when he awakens a vibrant and feeling woman beneath that icy exterior, he gets more than he bargained for—love. He must find a way to convince Yara to join him, before they get caught in a web of deception that could tear their world apart.

Beide Bücher habe ich für meinen englischen Blog rezensiert und ihr könnt die reviews hier und hier lesen.

Kommentare:

  1. Dein englischer Blog ist mir sogar mal über den Weg gelaufen, wusste ich garnicht! :)

    Die Bücher hören sich für mich auch relativ gut an. Eigentlich genau mein Geschmack und falls sie nicht übersetzt werden, gucke ich sie mir mal in naher Zukunft auf Englisch an :)

    AntwortenLöschen
  2. Was ich nie verstehen werde ist, dass sie im Deutschen dann lieber ein Frauengesicht vorn drauf geben, statt den stattlichen Mann abzubilden. ICH wüsste ja, was ich besser finden würde! ;)

    AntwortenLöschen
  3. Finde ja beim ersten Cover die roten Wangen seltsam, jedenfalls im Vergleich zur Nase:).

    AntwortenLöschen

Kontaktformular

Name

E-Mail *

Nachricht *